top of page

Tijdens het webinar heeft Kelly vele vragen gekregen die niet allemaal beantwoord konden worden. Daarom heeft ze achteraf de tijd genomen om alles nog te beantwoorden.

 

In dit filmpje beantwoord ze alle vragen over Kostprijsberekening.

In dit filmpje beantwoord ze alle vragen over Toeslagen en behandelprijzen.

In dit filmpje beantwoord ze alle vragen over hoe je om kan gaan met prijsverhogingen.

 

Hieronder nog een aantal voorbeeld teksten die je kan gebruiken als je klanten wil informeren over een prijsverhoging.

 

 

Tekst voor de prijsverhoging:

​

​

Optie 1:

Via deze weg willen wij u graag op de hoogte brengen van een door te voeren prijsstijging. Deze zal plaatsvinden op (datum).

​

Wij werken met ontzettend veel plezier en passie aan (naam salon) en we zijn dan ook trots dat u elke keer weer kiest voor een bezoek aan ons.

​

Tot op heden hebben wij geen grote prijsstijgingen doorgevoerd. Dit in tegenstelling tot onze kosten ten opzichte van productinkoop, personeelskosten, educatie etc. die wel ieder jaar zijn gestegen. Daarom zijn wij op dit moment dan ook genoodzaakt de kosten van sommige behandelingen te verhogen.

Door deze prijsstijging kunnen wij als team de best mogelijke kwaliteit blijven waarborgen, onszelf blijven vernieuwen en ontwikkelen zodat u nog vele jaren van de kwaliteiten binnen (naam salon) kunt genieten.

Wij hopen op uw begrip en zien we u graag bij uw volgende bezoek.

 

 

​

Optie 2:

Via deze weg willen wij u graag op de hoogte brengen van een door te voeren prijsstijging. Deze zal plaatsvinden op (datum).

​

Tijdens de afgelopen periode hebben we de tijd gehad om de salon en alles wat we doen onder de loep te nemen. Zo hebben we een analyse van de salon laten maken om te zien of onze prijzen overeenkomen met de onkosten die we jaarlijks maken.

​

We zijn hierbij tot de conclusie gekomen dan niet alle prijzen toereikend waren, daardoor zijn we genoodzaakt deze prijzen aan te passen.

​

Wij hopen op uw begrip en zien u graag bij uw volgende bezoek.

Uiteraard kan je u door jij vervangen, net wat beter bij je past.

 

​

 

Optie 3:

 

Beste Klant!

We zijn (gelukkig) alweer een aardig eindje op weg in dit nog steeds, turbulente, abnormale en onzekere jaar. Ik hoop dan ook dat we in 2021 met een frisse start kunnen beginnen! Wellicht tegen beter weten in, maar toch..?

Ondanks dat de fysieke trainingen eerder dit jaar zijn geannuleerd, heb ik wel online trainen gevolgd. Vaktechnisch, maar ook meer als ondernemer. Dit wil zeggen dat ik mijn kostprijs opnieuw heb berekend en ik er achter ben gekomen dat mijn tarieven niet helemaal juist zijn. Er zijn zelfs behandelingen waar ik zelf aan mee betaal. En hoe blij ik ook ben met jullie, dat is toch niet helemaal de bedoeling.

Er gaat dus het een en ander veranderen.
Nu niet allemaal meteen wegrennen! Niet alles gaat omhoog. Er zijn zelfs tarieven die omlaag gaan! Of hetzelfde blijven. Voor de heren veranderd er sowieso niks, dus die mogen stoppen met lezen nu.

De grootste verandering zit ‘m in de Highlights/ Balayage behandelingen. Deze zijn, zoals jullie weten, nogal tijdrovend en moeten dus aangepast worden.

Ook gaat het knip tarief omhoog. Nu is het zo dat je bij wassen/ knippen/ drogen (€24,50), netjes de deur uitgaat, gebruik maakt van minimale producten en een houdbaarheid hebt tot één dag. Bij wassen/ knippen/ föhnen (€29,50) gebruik ik producten waar nodig en heb je een houdbaarheid van twee tot drie dagen. (of meer!)

In de praktijk werkt dit niet zo. Volledig mijn eigen schuld, maar uiteindelijk ben ik iedereen aan het föhnen. Vanaf nu plan ik iets meer tijd en bereken ik dit door. En wordt knippen dus voor iedereen €29,50.

Maar, omdat ik jullie niet tegen het hoofd wil stoten, bied ik ook nog steeds wassen/ knippen/ drogen aan en dat voor een tarief van €23,-. Je behoudt uiteraard kwaliteit en volledige aandacht bij de knipsessie. Maar je haar wordt echt alleen hand gedroogd!

Wanneer je mij een beetje kent, weet je dat ik dit erg lastig vind en jullie het liefst allemaal met mooi haar naar huis laat gaan. Vandaar mijn keuze om iedereen in te plannen inclusief föhnen. Maar ga je nou toevallig zwemmen dezelfde dag, of hiken in de duinen door de stromende regen, tja, dan is de goedkopere knip variant een prima optie! ?

Mijn tarieven zijn zichtbaar in de highlights van Instagram en op mijn website. Wil je graag mijn prijslijst ontvangen? Let me know, dan app ik ‘m even door! En heb je nog vragen? Je weet me te vinden he. Dankjewel dat je de tijd heb genomen om dit bericht te lezen. ?
 

Tot gauw!

In dit filmpje bespreekt ze nog een aantal overige vragen.

bottom of page